Door op 11 januari 2016

Haarlemmers in het zonnetje gezet

Voor het derde jaar op rij vroeg de PvdA dit jaar aan u wie een verrassing verdient in het nieuwe jaar. Zes van deze Haarlemmers, die elke dag laten zien dan samen beter werkt dan ieder voor zich, mocht ik tijdens de nieuwjaarsborrel in het zonnetje zetten.

De PvdA staat voor een Haarlem waar we samen vooruit komen. Een stad waar we opkomen voor elkaar, waar iedereen een eerlijke kans heeft om het beste uit zichzelf te halen en waar we samen investeren in een goede toekomst voor iedereen.

Dat kunnen we niet alleen, dat lukt alleen als we het samen doen. Gelukkig kunnen we daarbij rekenen op heel veel Haarlemmers die zich dagelijks inzetten voor familie en vrienden, voor hun wijk of voor de stad. Om hen eens in de schijnwerpers te zetten, organiseert de PvdA deze nieuwjaarsactie. Zes Haarlemmers zette ik tijdens de nieuwjaarsborrel in het zonnetje, maar met hen willen wij al die andere Haarlemmers eren die elke dag weer klaarstaan voor hun omgeving.

Albert Diederik
Albert werd als kersverse voorzitter van de wijkraad Scheepmakersdijk geconfronteerd met de komst van 350 nieuwe buurtbewoners: de vluchtelingen in de Koepel. Hij heeft veel gedaan om buurtbewoners daarbij te betrekken en hun inbreng serieus te laten nemen. Mede dankzij zijn inzet gaat het nu volgens voor- en tegenstanders heel goed rond de Koepel.

Caroli Kooistra
Caroli werkt bij het Nova College en geeft daarnaast als vrijwilliger taalles aan vluchtelingen in de Koepel. Ze neemt cursisten daarbij ook mee naar winkels en supermarkten, om in de praktijk te oefenen. Ook is ze mantelzorger.

Nacima Khelfi
Nacima is de vrouw achter vrouwengroep Tabhita. Zij heeft de kringloopwinkel de Schalk in Molenwijk opgericht, helpt mensen aan werkervaring en begeleidt veel vrijwilligers, en organiseert al jaren een kerstmarkt in Schalkwijk.

Mohamed Mounji
Mohamed is als vrijwilliger actief voor Stichting Samen Haarlem. Met verschillende projecten, zoals On The Move en Jong Leiderschap helpt hij met name Marokkaanse jongeren in hun persoonlijke ontwikkeling en het vinden van een baan. Deze kerst was hij één van de mensen achter de gezamenlijke kerstviering van christenen en moslims bij Stem in de Stad.

Ans en Joop Teunisse
Een echtpaar met hart voor hun wijk en onze stad. Joop is voorzitter van de wijkraad Slachthuisbuurt. Ans en Joop zijn vrijwilliger voor de Hartekampgroep, een instelling voor mensen met een beperking. Ans gaat zeker 3 keer per week met bewoners wandelen en samen organiseren ze spelletjes- en muziekmiddagen voor bewoners.

Waar ben je naar op zoek?