Door op 26 juni 2015

Raad steunt renovatie Piramideschool

Het gebouw van Basisschool De Piramide Boerhaave is ‘op’. Er waren plannen gemaakt voor renovatie, maar door de financiën van de gemeente is dit uitgesteld. Alleen het hoognodige wordt in 2016 aangepakt, de rest in 2021. De PvdA probeert hier iets aan te doen.

Uitstel van de renovatie was een teleurstelling voor de school, in een kwetsbare wijk, die net weer in de lift zat. De PvdA heeft bij de kadernota een motie ingediend om te proberen te bereiken dat in 2016 al meer gebeurt. Het bestuur van de school betaalt dan de extra kosten die het naar voren halen van de investering met zich meebrengt.

Wethouder Snoek gaf aan dat hij hierover met het schoolbestuur in gesprek wil. Hij wilde wel de verwachting temperen dat dit ook lukt, omdat de kosten niet de enige vraag zijn. We hebben in de gemeenteraad ook een investeringsplafond afgesproken: de totale investeringen mogen een maximumbedrag niet overschrijden.

Die voorwaarde snappen we: het investeringsplafond was immers een van de uitkomsten van de coalitieonderhandelingen en daar staat onze handtekening onder. We hopen dat de ruimte gevonden kan worden om de school volgend jaar op te knappen. De gemeenteraad was het met ons eens: de voltallige raad stemde met onze motie in. Een mooi signaal aan de school en aan de buurt.

Waar ben je naar op zoek?