Door op 25 juni 2015

Festival van bewonersinitiatieven

Op zondag 28 juni organiseren de Haarlemse fracties van D66, PvdA, GroenLinks, SP en Actiepartij in samenwerking met Permanent Beta een stadsbrede inspiratiebijeenkomst over bewonersinitiatieven in de stad.

Nu de overheid zich steeds meer over laat aan de bewoners zelf, is het tijd om eens goed te kijken naar de veranderende rol van het bestuur en de bewoners. Er zijn in Haarlem veel actieve bewoners die de handschoen graag oppakken en initiatieven ontplooien om de stad leuker, groener en veiliger te maken. ‘Wat is er voor nodig om deze initiatieven te laten slagen’ is de vraag die centraal staat tijdens deze bijeenkomst.

Tijdens de inspiratiebijeenkomst komen initiatiefnemers uit andere gemeenten aan het woord om hun ervaringen te delen. Maar natuurlijk is er ook ruimte voor initiatiefnemers uit onze eigen stad om hun verhaal te vertellen en ervaringen te delen. En de hele stad is uiteraard uitgenodigd om zich te laten inspireren!

Waar : Belcanto, Surinameweg 2, Haarlem Schalkwijk
Wanneer : 28 juni
Hoe laat: 15.00-18.00 uur

Waar ben je naar op zoek?