Door Remy Wilshaus op 11 februari 2015

Een jaar na de raadsverkiezingen. Hoe staan we ervoor?

Op woensdag 19 maart 2014 ging Haarlem naar de stembus. Bijna een jaar later maakt de fractie voor het eerst de balans op. Welke plannen en voornemens uit ons verkiezingsprogramma zijn al gerealiseerd? Wat zijn de prioriteiten voor het nieuwe jaar? We nodigen leden van harte uit om kritisch mee te kijken.

De voorbereidingen op de verkiezingen van 19 maart 2014 begonnen voor onze vereniging al bijna een jaar eerder. Tientallen leden hebben meegewerkt aan het schrijven van het verkiezingsprogramma. Dat programma vormde onze inzet voor de gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA kreeg zes zetels in de gemeenteraad en er werd een coalitie en college gevormd van D66, PvdA, GroenLinks en CDA.

Bijna een jaar later maken we voor het eerst de balans op. Welke plannen en voornemens uit ons eigen verkiezingsprogramma zijn al gerealiseerd? Welke onderdelen zouden in het aankomende jaar prioriteit moeten krijgen? Tijdens de Algemene Ledenvergadering van dinsdag 24 maart legt de fractie hierover verantwoording af aan de leden. We nodigen diezelfde leden uit om deze verantwoording samen met de fractie voor te bereiden.

Op woensdag 11 maart, 20.00-22.00 uur, gaan we met de fractieleden in gesprek over de evaluatie die de fractie zelf heeft gemaakt. We zoeken leden die kritisch mee kijken en vragen stellen over wat onduidelijk is. Op basis daarvan gaan we in gesprek over de prioriteiten voor het aankomende jaar. Doe jij mee? Meld jezelf aan bij afdelingsvoorzitter Remy Wilshaus: [email protected].

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van dinsdag 24 maart presenteert de fractie vervolgens op hoofdlijnen haar evaluatie en prioriteiten voor het aankomende jaar. Ook zal Joyce Langenacker terugblikken op jaar eerste jaar als wethouder. Daarna is het mogelijk om hierover met elkaar in gesprek te gaan.

Heb je vragen of wil je meer weten? Bel of mail met afdelingsvoorzitter Remy Wilshaus: 06-25156944, [email protected].