Door Sidney Visser op 30 januari 2015

Sociale woningbouw in Haarlem

De PvdA heeft zich in Haarlem altijd sterk gemaakt voor voldoende sociale huurwoningen en een ongedeelde stad. Tijdens de raadsmarkt hebben we nieuwe cijfers en prognoses gezien die nader bestudeerd moeten worden.

Ten eerste hebben we  als coalitie met elkaar afgesproken dat een voorraad van 30% aan sociale woningbouw behouden moet blijven in Haarlem en daar is het beleid op gericht geweest.

De prognose dat we, ondanks deze afspraken, toch afstevenen op een tekort aan sociale huurwoningen is natuurlijk geen positieve prognose. Ten tweede hebben we in het coalitieakkoord afspraken gemaakt over de ongedeelde stad. Deze afspraak zou tot gevolg moeten hebben dat we meer gemengd gaan bouwen in de stad. Meer middelduur en duur in Oost en Schalkwijk, meer sociaal in Zuid en West.

Tijdens de raadsmarkt is gebleken dat vooral het bouwen van sociaal in Zuid en West erg lastig gaat worden en daar balen we als fractie van. Welke gevolgen deze ontwikkelingen voor de beleidsdoelstellingen gaan hebben, moet nog nader onderzocht worden. Duidelijk is wel dat de ontwikkelingen binnen de sociale woningmarkt en de problemen rondom de differentiatie extra aandacht vereisen en dat van ons ook zullen krijgen. Voor dit moment dus: wordt vervolgd!

Sidney Visser

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? In de fractie voer ik het woord over Jeugdzorg, Beschermd Wonen, Maatschappelijke Opvang en Sport. Het zijn onderwerpen waarbij we vaak afhankelijk zijn van landelijke wetgeving, maar dat ontslaat ons er niet van kwetsbare kinderen en volwassen zo goed mogelijke hulp te bieden. Ik geloof in

Meer over Sidney Visser

Waar ben je naar op zoek?