Door op 27 november 2014

D66 draagt Jeroen van Spijk voor als nieuwe wethouder

D66 draagt Jeroen van Spijk voor als nieuwe wethouder. Hij zal de vorige maand afgetreden wethouder Ewout Cassee opvolgen als wethouder financiën en ruimtelijke ordening.

Afgelopen maanden was het erg onrustig bij D66. Na interne onenigheid stapten een wethouder en vier raadsleden op. Een vijfde raadslid werd uit de fractie gezet. Inmiddels zijn de nieuwe raadsleden geïnstalleerd en  nu is er dus ook een nieuwe wethouder gevonden.

Jeroen van Spijk (41) is al ruim 20 jaar actief voor D66. De laatste vier jaar was hij als stadsdeelwethouder in het Amsterdams Stadsdeel Oost verantwoordelijk voor financiën, burgerparticipatie, kunst & cultuur, verkeer & vervoer, horeca & toerisme en monumentenbeleid. Eerder was hij acht fractievoorzitter en duo-raadslid in Amsterdam Stadsdeel Oost. Van Spijk studeerde politicologie en bestuurskunde en werkt op dit moment als associate partner voor het adviesbureau Conquaestor in Utrecht.

Voorafgaand aan de voordracht heeft Van Spijk een klikgesprek gehad met zowel het college van B&W als de fractievoorzitters van de coalitie. Beide gesprekken zijn prettig verlopen. Hij zal nu, conform het onlangs vastgestelde integriteitsbeleid, worden gescreend. De verwachting is dat hij in de raadsvergadering van 18 december zal worden benoemd.

De PvdA ziet uit naar een goede samenwerking met de nieuwe wethouder!

Kijk voor meer informatie over Jeroen van Spijk op de website van D66 Haarlem.