Door op 26 november 2014

Voorbereiding congres

’s Avonds 7 januari om 20:00 uur zijn Haarlemse leden welkom op een speciale bijeenkomst ter voorbereiding van het landelijk PvdA Congres op 17 en 18 januari 2015.

Wat wordt er besproken.

Het komende landelijke Congres zal de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vaststellen en als afdeling zullen we onze opvattingen hierover voorbereiden. Maar dat is lang niet alles. Zo bespreken we de voorstellen over meer ledendemocratie en de resolutie ‘De Bakens verzetten’, met aanbevelingen voor een robuuste economie een solidaire samenleving als uitgangspunt. Mensen – het sociaal kapitaal – staan daarin centraal, en boven het belang van het financieel kapitaal.

Ook bespreken we de resolutie over ‘Politiek Van Waarde‘. De commissie Hamming komt met voorstellen voor de opstellingen van hedendaagse bestuurders en volksvertegenwoordigers.

Als afdeling bespreken we op 7 januari deze voorstellen. Geïnteresseerde leden kunnen zich tot 4 januari aanmelden bij de Haarlemse Congresafgevaardigde Adri Kemps ([email protected] of 023-5253883).
Nadere informatie
(waaronder de locatie) wordt dan toegestuurd.

Download hier de congresvoorstellen