Door Bestuur op 31 oktober 2014

Dinsdag 25 november ALV met Jan Schuurman Hess

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van dinsdagavond 25 november wordt het jaarplan en de begroting van de afdeling  voor 2015 besproken en vastgesteld. Te gast is ook onze partijgenoot Jan Schuurman Hess. Hij wandelde twee jaar lang door Nederland en voerde talloze gesprekken waarover onlangs een boek verscheen: Voettocht naar het hart van het land. Jan komt vertellen over zijn ervaringen.

Van de Hedwigepolder tot aan de Wadden, van de Eems tot aan het drielandenpunt. Onderweg sprak hij talloze scholieren, politici, fabrieksarbeiders, zorgverleners, vissers en leraren. Hij noteerde de ergernissen en de dromen van jong en oud, rijk en arm, in de steden en op het platteland. Wat gaan we doen om de kloof tussen hoog- en lageropgeleiden niet nóg groter te laten worden? Hoe voorkomen we dat de helft van Nederland straks buitenboord valt, doordat ze geen werk en inkomen hebben? Kortom, hoe sociaal zijn we nog? En wat staat ons te doen? De antwoorden zijn te vinden in de gesprekken onderweg.
Bron: voettochtvanjan.nl.

Jan vertelt deze avond over zijn belevenissen. Vervolgens gaan we in gesprek over de waarde van zijn ervaringen voor ons werk in Haarlem. Welke lessen kunnen we hieruit trekken? Wat betekent dit voor ons Haarlemse politieke werk in 2015 en verder?

Uiterlijk een week voor de ALV worden de agenda en andere relevante documenten aan de leden toegestuurd.

Voor informatie over de locatie lees hier»

Seinwezen ligt enigszins verstopt tussen het spoor en de Duvenvoordestraat. Ga het terrein op bij het viaduct.

Kijk op deze pagina voor een overzicht van de bestuursleden.

Meer over Bestuur

Waar ben je naar op zoek?