Door op 12 maart 2014

PvdA ook actief op de Beursvloer

Tussen al het verkiezingsgeweld door heeft de PvdA fractie op de al weer voor het 10e jaar georganiseerde Beursvloer een paar mooie matches gemaakt. De Beursvloer is een bijeenkomst waarbij (maatschappelijke) organisaties wensen en behoeftes kenbaar maken aan eveneens aanwezige aanbieders van allerlei soorten van hulp.

Dit kunnen spullen, diensten en middelen zijn. Een match tussen vrager en aanbieder wordt vastgelegd in een notariele overeenkomst die wordt vertaald naar een overeengekomen symbolische prijs. Dit kan varieren van “een goed gesprek”, tot een (tweede hands nog wel functionerende) PC, (bouw)materialen, kookaanbiedingen, muziekuitvoeringen, etc. en allerlei diensten. Dit jaar zijn er meer dan 200 matches gemaakt.

De fractie heeft zich vooral aangeboden op het gebied van diensten. Zo zullen tenminste 4 fractieleden t.z.t. een schoolplein van een Montessori basisschool van Spaarnesant opknappen, evenals een tuin van een van de huizen van Sint Jacob. Vier fractieleden zullen een dag rolstoelen duwen bij een uitje van de Zonnebloem (Keukenhof of Artis) en de fractie zal het Inloophuis Kennemerland (voor (ex) kankerpatienten), thans gevestigd in Santpoort proberen ook voet aan de grond te laten krijgen in Haarlem. Met een goede verkiezingsuitslag kunnen de klussen goed gespreid worden.

Waar ben je naar op zoek?