Door Artie Ramsodit op 11 maart 2014

Actie tegen verloedering bij Lidl in Boerhaavewijk

De uitbreiding van de LIDL aan de Floris van Adrichemlaan stond lang stil omdat de gemeente en de LIDL niet tot afspraken konden komen. Er zijn hierdoor nu dichtgetimmerde winkels en dat is geen fraai gezicht. Maar daar komt nu eindelijk verandering in.

Tegelijkertijd staat ook het schoolgebouw aan de overkant leeg en mag het nu niet gesloopt worden. De PvdA heeft tijdens de gesprekken met bewoners vaak gehoord dat de uitstraling van de wijk hierdoor achteruitgaat.

De wijkraad van de Boerhaavewijk en de PvdA vinden het daarom zorgelijk dat er nog steeds niet door de LIDL is gestart met de verbouwing. Om verloedering van het gebied tegen te gaan heeft de PvdA fractie aan de wethouder Ruimtelijke Ordening vaker vragen gesteld waarom het zo lang duurt. De wethouder heeft op verzoek van de PvdA gesproken met de LIDL om tot een oplossing te komen.

Het resultaat is dat de huidige parkeerplaatsen nu zijdelings worden ingericht. Hierdoor is er plek voor meer auto’s zonder dat dit ten koste gaat van wijkgroen. Daardoor is er minder parkeeroverlast in de wijk. De wethouder vraagt de LIDL dan als ‘tegenprestatie’ om de dichtgetimmerde ramen weer toonbaar te maken. De verwachting is dat de verbouwing binnenkort kan starten. Er is dus na lange tijd eindelijk resultaat.

Artie Ramsodit

“Sociaal-democratie in Haarlem is  voor mij een ongedeelde stad. Gelijke kansen voor onderwijs, werk en wonen  voor iedere Haarlemmer. Een sociaal vangnet voor iedereen die dat nodig heeft. Samenleven in gezonde en veilige wijken.” kandidaat 4 GR2014 “Inmiddels ben ik bijna vier jaar raadslid. Het is een eer om dienstbaar te zijn aan Haarlem als

Meer over Artie Ramsodit

Waar ben je naar op zoek?