Door op 5 maart 2014

Alle sociale huurwoningen goed geïsoleerd

Vanavond ga ik in café Storing in debat over duurzaam wonen. Voor de PvdA is dat een belangrijk onderwerp. Het gaat immers om de plek waar je het meeste bent, je thuis, waar je je veilig weet.

De PvdA wil dat wonen in Haarlem voor iedereen betaalbaar is. Daarom willen wij voldoende sociale huurwoningen bouwen, maar ook meer starterswoningen en seniorenappartementen. Maar om wonen betaalbaar te houden is het ook belangrijk dat de energiekosten niet te hoog zijn.

Laatst was ik bij iemand die in een enorm tochtig huis woonde. Hij stookte letterlijk voor de vogeltjes. De energiekosten waren daardoor enorm. Dan weet je ineens weer waarom goede isolatie belangrijk is.

Wij willen dan ook dat onze Haarlemse woningcorporaties alle sociale huurwoningen goed isoleren. Vooral mensen met minder geld hebben belang bij een lagere energierekening. Zeker in deze tijden. In Haarlem hebben we de zogenaamde ‘blok voor blok’ aanpak, waarbij sociale huurwoningen per blok worden geïsoleerd. Dit willen we uitbreiden. Een lage energierekening is namelijk niet alleen goed voor de portemonnee, maar ook voor het milieu.

Het debat over duurzaam wonen is op
Dinsdag 5 maart – 20.00 uur
In café Storing – Houtplein 1